Rachunek Skonsolidowany
- Korzyści
- Przeznaczenie
- Parametry
- Oprocentowanie i opłaty
- Informacje dodatkowe
Korzyści
- możliwość bieżącego, scentralizowanego dysponowania środkami zgromadzonymi na wielu rachunkach
- usprawnienie, kontrola i optymalizacja przepływów środków pieniężnych przechowywanych na rachunkach współpracujących
- redukcja kosztów odsetkowych i generowanie dodatkowych korzyści odsetkowych z tytułu lokowania skumulowanych nadwyżek
- redukcja zapotrzebowania grupy na kredyty
- możliwość realizowania w ciągu dnia płatności przekraczających salda na poszczególnych rachunkach współpracujących w ramach określonego przez niego limitu transakcyjnego (mechanizm shared balance)
- pełna i bieżąca informacja o stanie środków na wszystkich rachunkach Klienta, oraz raport z procesu konsolidacji
- zachowanie autonomii finansowej jednostek podporządkowanych
Przeznaczenie rachunku
Oferta rachunku skonsolidowanego skierowna jest dla Klientów posiadających rozbudowaną strukturę organizacyjną, nie będących oddzielnymi podmiotami gospodarczymi.
Rachunek umożliwia automatyczny transfer nadwyżek z rachunków powiązanych na rachunek podstawowy (główny) Klienta.
Dla kogo?
- Spółdzielnie mieszkaniowe
- Deweloperzy
- Zarządcy nieruchomości
- Wspólnoty mieszkaniowe
- Pośrednicy w obrocie nieruchomościami;
Waluta
PLN
Okres umowy
Umowa zawierana jest na czas nieokreślony albo określony, zgodnie z zapisami w umowie.
Oprocentowanie
Oprocentowanie rachunków biorących udział w konsolidacji jest określone w w umowach o prowadzenie rachunków bieżących/pomocniczych Klienta.
Skumulowana nadwyżka środków pieniężnych na rachunku głównym po procesie konsolidacji może służyć np. do otwarcia lokaty negocjowanej lub depozytu automatycznego przez Klienta.
Opłaty i prowizje
Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji PKO BP
Zawarcie umowy
Podpisanie umowy rachunku skonsolidowanego poprzedzone jest określeniem:
Jednostek organizacyjnych Klienta uczestniczących w procesie konsolidacji środków
Komórek organizacyjnych Banku administrujących rachunkami klienta i które to rachunki będą brały udział w procesie konsolidacji środków
Wysokości limitów transakcyjnych dla każdego rachunku z osobna
Godzin procesu konsolidacji, dla wszystkich użytkowników usługi
Rodzaju wykonywanej konsolidacji, ustalonej niezależnie do każdego rachunku jednostki organizacyjnej klienta, która może polegać na:
a) przeksięgowaniu wszystkich środków znajdujących się na rachunku, albo
b) przeksięgowaniu określonej stałej kwoty, albo
c) przeksięgowaniu salda powyżej pewnego, określonego przez klienta progu kwotowego (limitu górnego)
Minimalnej kwoty przeksięgowań konsolidacyjnych.
Warunki wypowiedzenia umowy
Strony mogą rozwiązać umowę na warunkach określonych w umowie rachunku bieżącego wskazanego w umowie rachunku skonsolidowanego.
Informacje dodatkowe
Oferta rachunku skonsolidowanego dostępna jest wyłącznie w oddziałach, w których wprowadzono nowy Zintegrowany Centralny System Obsługi Klientów i wyłącznie na rachunkach prowadzonych w tym systemie.
Klient określa dowolną liczbę konsolidacji (w odstępie godzinowym) w ciągu dnia, możliwych do zindywidualizowana na poziomie poszczególnych rachunków współpracujących. Dodatkowo można określić tzw. limit dolny określający wysokość dostępnych na rachunku środków, poniżej których środki podlegać będą konsolidacji na zasadzie zasilenia z rachunku głównego salda rachunku współpracującego do limitu górnego.
Na każdym rachunku współpracującym Klient może określić "dzienny limit transakcyjny" określający maksymalną sumę obciążeń na rachunku współpracującym wykonywaną w danym dniu. Jednocześnie, w ramach określonego limitu transakcyjnego można realizować w ciągu dnia płatności przekraczające saldo na rachunku współpracującym w ciężar rachunku głównego.
Każdego dnia roboczego, o określonej godzinie, automatycznie zostaną ustalone salda rachunków jednostek organizacyjnych Klienta (rachunków powiązanych) biorących udział w procesie konsolidacji, uwzględniające transakcje przeprowadzone w tym dniu, a następnie, w przypadku sald dodatnich, dokonane zostanie przeksięgowanie środków z rachunków powiązanych/współpracujących na rachunek podstawowy (główny) Klienta, w wysokości i na warunkach określonych przez Klienta i ustalonych w umowie rachunku skonsolidowanego:
a) przekazanie całości salda
b) przekazanie określonej kwoty
c) przekazane salda powyżej progu określonego przez Klienta
W przypadku wystąpienia niedopuszczalnego salda ujemnego na którymkolwiek z rachunków współpracujących Klienta, w procesie konsolidacji następuje automatyczne przeksięgowanie środków z rachunku głównego Klienta na rachunki o saldzie ujemnym.