www.elfin.pl
portal finansowy


29 kwietnia 2024

Dokumenty wymagane przy staraniu się o kredyt mieszkaniowy

Dokumenty potwierdzające tożsamość wnioskodawcy:
  • kopia dowodu osobistego (dla cudzoziemców - kopia paszportu)
Dokumenty potwierdzające wartość majątku własnego:
  • wyciągi z rachunków bankowych
  • wyciągi z rachunków maklerskich
  • odpisy z ksiąg wieczystych posiadanych nieruchomości
  • zaświadczenie ze spółdzielni o posiadaniu prawa do mieszkania spółdzielczego
  • zaświadczenie potwierdzające dochody
osoby pracujące na podstawie umowy o pracę:
  • zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach z ostatnich 12 miesięcy
osoby prowadzące działalność gospodarczą:
  • zaświadczenie o wysokości zadeklarowanego dochodu za ostatnie 2 lata podatkowe lub potwierdzone przez urząd skarbowy kopie deklaracji rocznych złożonych przez wnioskodawcę
  • potwierdzone przez urząd skarbowy kopie deklaracji złożonych w danym roku przez wnioskodawcę, np. z ostatniego miesiąca
  • zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami
  • zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami składek ubezpieczenia społecznego
  • zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej
  • REGON
  • NIP
Dokumenty dotyczące nieruchomości:
budowa domu jednorodzinnego:
  • aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości oraz kopia złożonego w sądzie wniosku i wpis prawa własności do księgi wieczystej, jeżeli prawo własności nie zostało jeszcze wpisane
  • dowód nabycia praw własności (akt notarialny)
  • pozwolenie na budowę
  • dokumentacja projektowo- kosztorysowa
  • projekt architektoniczny wraz z opisem technicznym
  • fotografie istniejącego stanu
  • decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (zatwierdzony plan realizacyjny)
  • harmonogram budowy (plan rzeczowo-finasowy), który powinien zawierać następujące informacje:
  • wyszczególnienie rodzaju robót
  • koszt poszczególnych robót
  • planowane koszty w poszczególnych miesiącach w kwotach nominalnych
  • plan przepływów gotówkowych dla inwestycji wielorodzinnych
  • wypis i wyrys z rejestru gruntów
  • ubezpieczenie placu budowy
zakup domu lub mieszkania własnościowego:
  • aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości oraz kopia złożonego w sądzie wniosku i wpis prawa własności do księgi wieczystej, jeżeli prawo własności nie zostało jeszcze wpisane (od sprzedającego)
  • dowód nabycia praw własności
  • przez wnioskodawcę - przy kredycie na remont mieszkania (o ile wnioskodawca nie jest wpisany w księdze wieczystej nieruchomości )
  • przez sprzedawcę - przy kredycie na zakup mieszkania/nieruchomości (o ile sprzedawca nie jest wpisany w księdze wieczystej)
  • wypis i wyrys z rejestru gruntów ( w przypadku mieszkań niekoniecznie)
  • umowa kupna - sprzedaży - po przyznaniu kredytu
zakup mieszkania spółdzielczego:
  • aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości spółdzielczej
  • aktualny wyciąg z rejestru spółdzielni
  • statut spółdzielni i zaświadczenie o możliwości przyjęcia wnioskodawcy w poczet członków
  • zaświadczenie zbywcy nieruchomości o członkostwie w spółdzielni
  • zaświadczenie wnioskodawcy o członkostwie w spółdzielni (przy kredycie na remont)
  • aktualny odpis z księgi wieczystej dla lokalu mieszkaniowego - tylko przy kredycie na remont lub w przypadku nabywania lokalu bezpośrednio od spółdzielni
  • umowa kupna-sprzedaży - po przyznaniu kredytu (w przypadku nabywania lokalu niebezpośrednio od spółdzielni lecz od członka spółdzielni)
modernizacja, remont, rozbudowa:
  • pozwolenie na budowę o ile jest wymagane w świetle przepisów prawa
  • zastawienie kosztów robót i materiałów
po przyznaniu kredytu:
  • oryginał polisy potwierdzającej ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych żywiołów wraz z kopią dowodu (dowodów opłacania składki z tytułu takiego ubezpieczenia przez cały okres obowiązywania umowy ubezpieczenia, jeżeli z polisy ubezpieczenia nie wynika, że składki zostały opłacone
  • wniosek o ustanowienie hipoteki


--------------------------------------------------------
Copyright © 2000-2024 Elfin Sp. z o.o.