www.elfin.pl
portal finansowy


23 września 2021

Co robić gdy zginie karta?

Po pierwsze nie wpadaj w panikę

  • upewnij się, czy karty na pewno nie masz przy sobie
  • postaraj się przypomnieć sobie gdzie mogłeś ją położyć, ostatnio widziałeś lub miejsce i czas, w którym jej używałeś
  • jeśli wydaje ci się, że kartę zgubiłeś lub że ktoś ci ją ukradł, dzwoń natychmiast do swojego banku lub do jego centrum kart

Jeśli masz taką możliwość, to przed rozmową z bankiem czy centrum kart przypomnij sobie numer karty, którą chcesz zgłosić do zastrzeżenia (być może pamiętasz lub masz przy sobie wydruki ostatniej transakcji, czy miesięczne zestawienie). Jeśli nie znasz numeru - nie martw się - najważniejszy jest czas w jakim powiadomisz bank o zgubionej czy skradzionej karcie (podając jej rodzaj oraz twoje imię i nazwisko oraz inne dane, które pomogą bankowi szybko zidentyfikować kartę).

  • po zgłoszeniu telefonicznym dokonaj w ciągu 24 godzin pisemnego zgłoszenia w banku z podaniem daty i godziny przeprowadzonej rozmowy telefonicznej
  • sprawdzaj uważnie stan swojego rachunku bankowego lub rachunku karty i w przypadku zauważenia transakcji, których nie dokonywałeś złóż w banku reklamację

Pamiętaj, jeśli zginęła ci karta i natychmiast ją zastrzegłeś, a w międzyczasie ktoś zaczął się nią posługiwać, masz prawo do złożenia reklamacji wszystkich transakcji, których nie dokonałeś i bank powinien zwrócić ci pieniądze po zakończeniu postępowania wyjaśniającego.
Czasami nie musisz czekać na wynik tego postępowania, które może trwać nawet i 6 miesięcy. Niektóre banki zwracają pieniądze zaraz po złożeniu reklamacji i zaczynają wyjaśnianie sprawy. Jeżeli twoja reklamacja okazała się niesłuszna, wówczas po zakończeniu postępowania wyjaśniającego bank może odebrać ci zwrócone wcześniej pieniądze oraz pobrać przewidzianą w taryfie opłatę manipulacyjną.

Inne porady



--------------------------------------------------------
Copyright © 2000-2021 Elfin Sp. z o.o.