Po pierwsze nie wpadaj w panikę
- upewnij się, czy karty na pewno nie masz przy sobie
- postaraj się przypomnieć sobie gdzie mogłeś ją położyć, ostatnio
widziałeś lub miejsce i czas, w którym jej używałeś
- jeśli wydaje ci się, że kartę zgubiłeś lub że ktoś ci ją ukradł, dzwoń
natychmiast do swojego banku lub do jego centrum kart
Jeśli masz taką możliwość, to przed rozmową z bankiem czy centrum kart przypomnij
sobie numer karty, którą chcesz zgłosić do zastrzeżenia (być może pamiętasz
lub masz przy sobie wydruki ostatniej transakcji, czy miesięczne zestawienie).
Jeśli nie znasz numeru - nie martw się - najważniejszy jest czas w jakim powiadomisz
bank o zgubionej czy skradzionej karcie (podając jej rodzaj oraz twoje imię
i nazwisko oraz inne dane, które pomogą bankowi szybko zidentyfikować kartę).
- po zgłoszeniu telefonicznym dokonaj w ciągu 24 godzin pisemnego zgłoszenia
w banku z podaniem daty i godziny przeprowadzonej rozmowy telefonicznej
- sprawdzaj uważnie stan swojego rachunku bankowego lub rachunku karty i
w przypadku zauważenia transakcji, których nie dokonywałeś złóż w banku reklamację
Pamiętaj, jeśli zginęła ci karta i natychmiast ją zastrzegłeś, a w
międzyczasie ktoś zaczął się nią posługiwać, masz prawo do złożenia reklamacji
wszystkich transakcji, których nie dokonałeś i bank powinien zwrócić ci
pieniądze po zakończeniu postępowania wyjaśniającego.
Czasami nie musisz czekać na wynik tego postępowania, które może trwać nawet
i 6 miesięcy. Niektóre banki zwracają pieniądze zaraz po złożeniu reklamacji
i zaczynają wyjaśnianie sprawy. Jeżeli twoja reklamacja okazała się niesłuszna,
wówczas po zakończeniu postępowania wyjaśniającego bank może odebrać ci zwrócone
wcześniej pieniądze oraz pobrać przewidzianą w taryfie opłatę manipulacyjną.
Inne porady |